miercuri, 8 decembrie 2010

Cozonac Simplu - Retete Culinare

Cozonac simplu
Cozonacul zic eu ca e simplu pt ca nu e f costisitor, nu e bogat in calorii ( fata de cozonacul clasic, cu mai mult zahar, smantana, multe oua, etc) si dac se foloseste masina pt framantat si crescut, nu e mult de munca.

Aluat:
300 ml lapte
3-4 linguri de zahar
1 lingurita de sare
2 linguri de ulei de masline
1 ou
750 g faina
2-3 lingurite de drojdie uscata
-vanile, coaja de lamaie+portocala


Compozitie
Am folosit o crema de ciocolata pt torturi la care am adaugat
2-3 linguri de nuca macinata
2-3 linguri migdale macinate
( nu am mai adaugat rom , crema de ciocolata era destul de aromata)

Am mai folosit
1 ou pt uns
nuca de cocos razuita mare

Toate ingredientele pt aluat le-am pus la masina de paine pe progamul aluat ( l-am pus de 2 ori la framantat +crescut)

Am impartit aluatul in 3 ( in functie de marimea tavii in care se coace cozonacul) am adaugat umplutura.
Am uns 2 din tavi numai cu ulei si le-am tapetat cu faina (sunt teflonate si nu era nevoie de mai mult) , ce-a de a treia tava am pus hartie cerata de copt in ea( ca nu e teflonata - asa trebuie in tava mea ).
Am pus cozonacii in tavi, i-am uns cu ou si am presarat nuca de cocos, i am mai lasat la crescut asa in tava inca jumatate de ora, apoi i-am pus la copt la temperatura medie, pt o ora si jumatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu